lördag 19 november 2016

Instruktion för arbetet med "Att göra ett träningspass för att förbättra styrkan"

Nedan har du en presentation där du får en genomgång på hur du ska göra ditt "träningspass för att förbättra styrkan". Överst en filmad snabbgenomgång av presentationen. Därefter presentationen i sin helhet där du kan klicka dig fram på egen hand. Längst ned har du ett klipp so visar hur du kontrollerar att du gjort rätt med träningsdagboken.


Filmad snabbgenomgång av presentationen:


Presentationen i sin helhet, där du själv klickar dig fram.
Klicka på filmklipp och dokument för att få se dessa.


Kontrollera din träningsdagbok
När jag tittat igenom era träningsdagböcker kan jag konstatera att det är många som antingen inte skrivit alls i sin dagbok, eller skrivit alldeles för lite. Det kan också vara så att ni inte delat dagboken med mig på rätt sätt. Eftersom den här delen av arbetet är mycket viktig när jag ska bedöma kunskapsområdet som handlar om att "eleven kan utvärdera aktiviteterna genom att samtala om egna upplevelser och föra enkla och till viss del underbyggda resonemang om hur aktiviteterna tillsammans med kost och andra faktorer kan påverka hälsan och den fysiska förmågan" är det oerhört viktigt att du tar uppgiften på allvar.

Titta igenom filmklippet nedan och kontrollera så att du har gjort på samma sätt som det jag beskriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar